20 april 2007

Get up, get on up



Emiliano Zapata har inget, inget säger jag, med detta inlägget att göra. Men han ser så jävla cool ut! Jag menar, kolla bara muschen! Och hatten! Och bössan!! I'm the man liksom.


Nu, äntligen, efter allt jag gjort för dig, så har du chansen du väntat på. Chansen att set the record straight, att utjämna till 1-1, att åtgärda det dåliga samvetet. Att hjälpa mig tillbaka. Att vara reciprok. Kul ord det där! Reciprok. He. Jo. Jag behöver nämligen en ny hobby. Likt den ADD-trast jag är har jag nämligen liksom tappat intresset för de gamla. "Men! Du som var så aktiv och hade så många järn i elden!" hör jag dig säga. Jag vet, jag vet. Men de har tappat sin lockelse, charmen har försvunnit. The thrill is gone. Titta här till exempel:

Svaning: nää, men det är såå kvartal ett..


XTREME-tråkigt på flygplats: joo, eller, det håller jag ju på med fortfarande, meen... Det har tappat sin gamla lockelse liksom.

Pinotage: bra hobby. Jävligt bra hobby. Men jag har blivit absolutist, sug på den!

Knulla: nix, sånt gör jag bara inte längre. Punkt.

Sjukhusgroupie: alltså, jag gjorde ju mitt bästa för att förklara det nyss! Har du inte läst? Eller fattar du inte? Vad faan...

Pirater: ok, att vara pirat är fortfarande rätt kul. Träben, sabel och papegoja. Ja fan. Det funkar. Och big ass piratskepp! I Söderhavet. Med dödskalleflagga. Och kapa jävla fransmän. Jorå. Men det kan jag ju inte bygga mitt liv runt. Det blir ju liiite suspekt va. Som att bo hemma hos mamma. I skitstort hus. Och vara 40. Och ogift. Och ha världens jävla Märklinjärnväg i källaren. Hello Norman Bates! Seriemördarvibbar lång lång väg liksom. Nä, det går nog bort tror jag.

Dvärgar: en respektabel hobby. En mycket respektabel hobby. Den kan man stå för! Men det är liksom inte riktigt min grej. OK, dvärgar är skitkul. Och lite läskiga. Men inte min grej.

Piña Colada: jo fan. Men se Pinotage ovan.

Och så där håller det på. Alltså, torka tårarna nu. Så uppgivet som det där lät (för att det var menat att låta så) är det ju nu inte. Men ändå. Så, gör din plikt, kommentera nu genast fram spännande och glamorösa och roliga grejer som jag kan vända min flyende uppmärksamhet mot! Se så! Och inget jävla tokroligt om tjaa, modellflygplan eller frimärken. Då blir det pinne! Fast om jag inte klipper mig snart kan jag kanske kandidera som ordförande i The James Brown Hair Club For Men...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bubbelpoolssamlare!?

Dan sa...

Men det är ju en lagsport! Tillsammans med otäcka gubbar (!) i Norrland!!

Bjoeng sa...

Du skall kasta ägg i fläktar! En överraskande kreativ idrott med omedelbart synligt resultat.