27 april 2007

Wish you were here!



All work and no Piña Colada makes Dan a dull boy. All work and no Piña Colada makes Dan a dull boy. All work and no Piña Colada makes Dan a dull boy. All work and no Piña Colada makes Dan a dull boy. All work and no Piña Colada makes Dan a dull boy.


Hotellet som vi är på ligger högst uppe på ett berg, och ligger där och lurar ondskefullt och liksom dominerar hela Skövde. Om det inte varit byggt i förnämsta sjuttiotals-ja-vi-bygger-alla-hus-i-skitful-betong-så-att-de-ser-ut-som-onda-konsum-from-hell-stylee så hade det varit riktigt vackert. Det är brant som satan ner till själva downton Skövde, så i går kväll var jag ute och knuffade lite på hotellet för att se om jag kunde välta ner det i stan. "Shiiit, hotellet har lossnat och ramlar rakt mot oss, run for your life!" liksom. Vet inte riktigt vart jag ville komma med det egentligen, det var nog mest som en protest mot samhället, eller kanske för att jag faktiskt blev lite förälskad igår, men hon var från Frankrike och det fattar ju du också att då går det ju bort sånt kan jag ju inte hålla på med, inte från Frankrike, det blir inget, inget säger jag med det. "Fuck. Jag måste hämnas på nån, detta måste vara någon annans fel och ansvar, ja! jag vet! jag välter ner hotellet på Skövde!" Ungefär så var det nog jag tänkte. Men hoteller satt fast så i stället har jag gått omkring i fin kostym, nu utan choklad (det är en ny modell) och lyssnat på Biohazard i iPod och lett mot folk jag inte känner, och känt mig inte så lite som i American Psyco faktiskt. Hehe. Ja jävlar. Och det hjälpte, så nu ska jag snart åka hem och sen till min planet och sitta på stranden och dricka Piña Colada och röka jalapeños och softa. Fast utan min planet, den är ju full av astronomer (jävla nördar!). Får väl vara hemma i stället. Det finns ju ingen strand hemma såklart. Kanske kan hälla ut ett glas vatten på golvet? Och softa ska jag inte heller, jag måste ge mig in i ett krig av episka proportioner. Fienden: världens största evil tvätthög from hell! Kommer att bli precis som andra världskriget fast mycket värre. Minus koncentrationsläger. Och Tigertanks. Fast plus tvätthög. Alltså mycket värre, sammantaget. Piña Colada blir det nog inget med heller. Fuck. Får se om jag åtminstone hittar jalapeños

4 kommentarer:

Bjoeng sa...

Det där läskiga hotellet ät förvisso en sosseborg och nere i stan ligger en till mittemot folkets hus. Vi kan bilda föreningen "Ta med en pinne till Billingehus". Jag citerar Jerka: "Vissa dåliga hotell måste ha stryk"

Dan sa...

Men du! Vi kanske tillsammans kan knuffa ner det stora eländet så att det knockar det lilla?? Hotellcurling liksom! Det slår monitorkubb!!

Anonym sa...

maste kolla:)

Anonym sa...

mycket intiresno, tack