09 april 2007

Snakes on a Train

Så här såg det ut i natt...

Jag åker tåg. Till Göteborg. Baklänges. Och läser Aftonbladet. Det småsnöar ute. Jag är lite lite bakis efter middag royal med vänner royal och massa vin och en film om galna negerdiktatorer. I natt drömde jag om Robert Mugabe. Neeej! Inte på det viset jävla pervo! Bara i allmänhet. Det är fan inget bra att drömma om Robert Mugabe! Varför skulle jag drömma om just Robert Mugabe?? Jag kunde väl få drömma om, tjaa, katter, små söta katter? Eller piña colada? Eller små söta katter som dricker piña colada. Hihihi. I en kattskål som det står Bacardi på! Hihihi. Åh fy fan. Just nu påminner alltså livet lite om att ligga naken i en teckning av Gustav Doré och bli överkörd av andra världskriget i en epa-traktor. Och Nelson Muntz står bredvid och skrattar. Nå, livet kunde vara värre, det finns till exempel inga barn i vagnen. Och alltså, jag vet ju att du inte tar detta fel, du har ju koll på att jag tycker att kids är helt coola och så där, bara inte just här just nu, när jag gång på gång blir överkörd av Robert Mugabe i permobil medan hela Dantes inferno landar i huvudet på mig. Om det dyker upp några barn just här, just nu, mitt i Dans inferno måste jag nog utropa mig till galen negerdiktator och äta upp dem, eller vad det nu var den dåren gjorde med folk & fä. Tur att det inte gör det, jag är inte särskilt hungrig, trots att jag tydligen glömde äta frukost. Så, just nu är jag lite som Sisyfos. Och innan du kommer här och besserwissrar, jag vet att han knuffade en sten hela tiden, och att han inte var inferno-näck i en läskig tavla medan Stalin oavbrutet körde över honom med en skottkärra! Det var, eeh, bildligt talat. Eller nåt. Ägna dig nu mer åt att förstå bilden jag målar upp än åt att beslå mig med allegoriska felaktigheter, ok dog? I dag är det måndag, på vissa sätt en god & glad måndag, på andra sätt (se ovan) en ond jävla måndag som borde beläggas med näringsförbud, och sen finns det en sak till som ytterligare suger till denna redan sugiga måndag och det är att det inte är nån pub-quiz i kväll. Jag har sorgligt låtit saker som arbete och privatliv komma i vägen för mitt engagemang i det mest glamorösa och brillianta pub-quiz-lag som världen, ok, i alla fall Grevgatan, nånsin skådat. Men nästa måndag är det fan i mig dags, det är då vi vinner och vårt världsherravälde börjar! Åååh. Vad mycket bättre det känns nu. Snart ska jag träffa vänner och tala om Borlänge. I Göteborg. Äh, fråga inte ens hur det hänger ihop. Köp bara läget rakt av!! Sen ska vi äta middag och kanske kanske dricka ett glas vin. Var då alltså, ett glas vin var. Jag har märkt att man kan tagga bloggar, du vet, hitta nyckelord som beskriver en viss post. Som till exempel, Korv, Katt, Körkort, om man skrivit ett inlägg som handlar om korvar, och katter som tar körkort. Om jag skulle tagga detta inlägget så skulle det bli Tåg, Göteborg, Robert Mugabe, Piña Colada, Gustav Dore, Dante, Stalin, Sisyfos, Andra Världskriget, Skottkärra och Måndag. Får du ihop något vettigt av det så vinner du min eviga respekt! Äh, den har du redan, det vet du. Men bli inte kaxig nu bara för det, k?

0 kommentarer: