25 april 2007

I Skövde kan ingen höra dig skrika


Men! Tänk att träffa dig här!!


I dag läste jag om astronomer som var så stolta så stolta för att dom hade hittat en ny planet. Big deal kan man tycka, det är ju liksom det dom gör, kolla i kikare och tävla om vem som blir först med att komma på tråkiga namn (hallå! 581C!!! vafaaan!! När ni nu hittar en fräck ny planet så kan ni väl kalla den för nåt coolt! Som ehh... Fantasia. Eller, eller Mordor. Eller Tatooine. Eller nåt. Men fan inte 581C. Hör ni! Ni astronomer är ju ändå bara ett gäng nördar! Ni måste väl vara helt pålästa på typ Tolkien och Startrek och annan nördfantasyskit. Lite bättre kan ni väl ändå??! 581C, tjenare...) på grejer och mobba Pluto. Lite sur blir jag också, för det är min planet egentligen, jag hade lagt den där för att ingen skulle hitta den, så jag kunde ha den sen att åka till när jag tröttnat på det här, och på dig. Då kunde jag vara där och utropa mig själv till tja, kejsare eller nåt, och bara hänga på stranden och dricka Piña Colada och röka jalapeños och softa. Och bara bjuda dit dom jag vill. Kanske du i så fall. Men fan ingen annan. Den skulle jag ha för mig själv! Kanske plantera in nån svan eller så som sällskap. Men annars jag, Piña Colada, jalapeños, en strand. Och kanske du ibland. Men neej då. Nu kommer det att åka dit en massa nördiga astronomer, i sina nörd-glasögon, bärandes på sina nörd-teleskop och sabba allt ihop. Dricka upp mina Piña Colada och röka upp mina jalapeños kommer dom också att göra. Assholes! Jag får trösta mig med att resa runt i Sverige som en jävla idiot istället. I dag håller jag alltså som bäst på med att resa runt i Sverige som en jävla idiot. Det är 20 ljusår bort till min planet (nu mera nördarnas planet), och det är en baggis, det är var det är, för idag har jag redan rest minst 30 ljusår. Det enda som glädjer mig i denna soppa är att om man tar en karta över Sverige och lägger den ner, med Skåne till vänster, och sedan sätter prickar där jag varit idag, och sedan drar streck mellan prickarna (du vet som sånna teckningar som var med i Min Häst, och Hustler på den gamla goda tiden när vi var små och läste Min Häst och Hustler, och drog streck mellan prickarna på teckningarna som var med i tidningarna), så blir det ett ganska vanligt Svenskt könsord på tre bokstäver. Inte illa. Inte alls illa. Sådant bygger god karma.

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

Om man använde denna metod för att visa de turnéer som en galen kärring i Barcelona lade för ett antal jazztokar på 80-talet så blev det samtliga svordomar på engelska språket. Inte alls illa som vetenskaplig metod.