01 april 2007

The plans we make...

Problemet var komplicerat. Gå hem tidigt och skippa de sista banden för att få några extra timmar i sängen och flyga pigg och nykter? Not bloody likely!! Lösningen var enkel och brilliant. Den innehöll en ninja, en flaska Southern Comfort, en helikopter och en pluton fallskärmsjägare. Ninjans uppgift var att slå mig i huvudet hårt som fan och sedan omedelbart bjuda alla som stod runt om på grogg så att de inte skulle lägga sig i. Sedan skulle fallskärmsjägarna ta mig till helikoptern och hålla mig fången i den tills planet gick! Så enkelt! Så vackert! Så åt helvete det gick. I stället för helikoptern kom en cykel. Fallskärmsjägarna dök aldrig upp, det var visst nåt om arbetsider och kollektivavtal. Och ninjan hade nog inte blivit rätt briefad, han slog mig i och för sig rätt hårt, men sen bjöd han mig på all groggen, och inte de runt omkring. Detta ledde till att jag gick omkring som en orangutang och försökte få med Måns Tomsby på efterfest hela kvällen, och nu har jag den Onda Flygplansbaksmällan från helvetet. Får väl skylla mig själv antar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du postar för sällan.
vågar man be om mer? oftare?
/lindq

Dan sa...

Det vågar man! Allt du önskar ska du få, som Bengt F brukar säga på julafton. Eller sjunga, sjunga brukar han! Det där var dessutom så snällt att nu jävlar ska jag bjuda på öl nästa gång vi ses och reder ut vad Viktoriafallen och Aha har gemensamt!